2011. december 29.

Elfelejtett lények boltja (szerk: Lovász Andrea)


Elfelejtett lények boltja...
Nagy szelektáló hírében vagyok. Kidobálok mindent, amire az adott pillanatban nincs szükségem, s úgy látom, hogy nem is lesz. Ezért gyakran előfordul, hogy keresek ezt-azt, és szomorúsággal tölt el, hogy már nem az én polcomon porosodik.
Csak abban reménykedem, hogy az Elfelejtett lények boltjába került, ahol még rájuk találhatok, vagy éppen egy mesét fog valaki írni róluk.

Na jó, elmondom... Kedvencem a kötetből a címadó mese volt. Remélem, hogy Ariella hozta nekem ezt a sok csodaszép könyvet, amit kaptam. A bája, a szeretete, a út keresése szívembe mászott.
Az antológia többi művét nézve, muszáj elsőként megemlíteni Máté Angi meséit, aki már bizonyított nekem, akinek ismerem már a mesés gondolatait is, a Hideg és a Csend már eddig is a gyerekzsivajtól és vitáktól hangos-meleg lakásunkban vendégeskedik egy ideje. Ha az elfogultságomtól eltekintek, Ariellán és a Hideg-Csend-en kívül kiemelem A gyöngyszemű lányt, akinek a karácsonyi könnycseppjeim közepette kölcsönadtam a szemeimet, hogy ne csak a szívével lásson egy kis ideig, hanem tényleg lássa meg a nálunk zajlott csodát. Szerettem Zágoni Balázs: Barni és a három angyaljárás meséjét, hisz az angyali szeretetre nevel és tanít, amire nagy szükség van napjainkban. Köszönöm.
Nyulász Péter már évekkel ezelőtt a verseivel belopta magát a szívembe, most hirtelen Szurdokvár földjén találtam magam, ahol igen csak jó légkörben fogadott Kamor varázsló.
Lopotnyikkal osontam én is a Pukkancs utca 5. szám alatti ház zugaiban, meglestem a gazdagokat, szegényeket, szomorúakat, s így bepillantottam Böszörményi Gyula világába is.
Berg Judit zöldlábú angyala minket is meglátogatott, bár nálunk olykor harisnyát váltott.
Az Egérrágta Karácsony cincogijai annyira-és annyira nagyon!!! Nem is mondok róluk többet, nem is találok szavakat. Az egerek olyanok voltak, mint a mi Egérkisasszonyunk!
Hagyma cica története is átugrotta a magasra állított lécemet, pedig magasra van állítva. Ennek kimondottam örültem, mert Lackfi versei tőlem messze állnak.

A Csillagfénypor (.............. meséje) nagyon tetszett, s bár gondolkodtam, hogy megemlítsem-e a bajomat, de sajnos annyira kiakadtam, hogy igen leírom: sírva fakadtam ezen a mondatán: "Azonnal takarodjatok vissza az ágyba!"- kérem ez egy Mikulásos tündérmese- nem kellett volna, elrontotta a hangulatomat.

A többi mese nekem valahogyan, mondjuk úgy "érdekes" volt. Hogy miért kell gyufával fellobbantani a fákat?, vagy, hogy "lesuvickoltak a rohadt szivacsukkal". stb. ezek inkább elkeserítettek, de mivel karácsony van, így meg sem nevezem azokat, akik ilyeneket írnak. Nem szeretnék becsmérlő szavakat használni e szent ünnepen.
A versek többsége nekem tetszett, kedvelem a bájos gyerekverseket, aranyosan, kedvesen feldobták a mesék között oldalakat, lapokat.

Az illusztrációkat viszont gyönyörűnek találtam, találtam. Szívemet melengetik, bár bevallom őszintén Gyöngyösi Adrienn alkotásait még szoknom kell.

"Egy madár. Nem. Egy angyal ült az ágra, most érkezett,
s figyelte, hogy figyelem-e. Fékezett,
s újabb angyal landolt a fán.
Elférnek, gondoltam. Talán
akarnak valamit karácsony hajnalán."
(Részlet Jász Attila Angyalfa című verséből)

2 megjegyzés:

  1. Gyönyörű ez a mesekönyv, már a címét, a címlapot és a képeit gondolom. Nekem Szulyovszky Sarolta képeit kell szoknom, vagy kerülnöm. Azt hiszem Rofusz Kingáé tetszik legjobban. Én éppen első kettőnek véletlenül, a "rohadt szivacsosat" illetve az erdőgyújtogatóst olvastam fel. A gyerekek válogatták a képek alapján. A szivacsosat a felénél abba is hagytam-a gyerekek nem tudják még mi az a facebook, és a fa meglepetésként érkezik hozzánk, úgyhogy..-de nem sírtak a folytatásért). Remélem a többi jobb lesz, mert most kicsit óvatosabban lendülök neki, mielőtt elkezdek mesélni a könyvből.

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm Bonca!
    Ez egy olyan mesekönyv, amit érdemes előtte elolvasnod magadnak, mert elronthatják a gyerekek meglepetését. Sokban van ilyen momentum, még akkor is, ha szép a mese egyébként. Nem sikerült tökéletesen a válogatás. Sajnos ilyen rémségek vannak benne, mint amiket említettünk.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...