2011. március 14.

Maria Housden: Hannah ajándéka



A könyv évek óta várt rám. Tulajdonképpen a történet lényege az, hogy nem is igen törődtem a könyv tartalmával, szimplán kerestem azokat a könyveket, amiben a kislányt Hannának hívják.

Így akadtam rá még az Annapetigergő sorozatok előtt Bartos Erika Hanna utazásai című (szerintem) csodaszép mesekönyvére, így akadt a kezembe ez, a Hannah ajándéka című könyv is.

Várólista-csökkentéses programomba vettem be, mert féltem, hogy sose fogom amúgy elolvasni ennek a rákos kislánynak a történetét.

Gondoltok közvetlen az elolvasás után:
Én hülye, hogy elkezdtem.
Elkezdtem, beszippantott.
Hannah meghalt. Szörnyű lehet a szülőknek. A testvérnek, a rokonoknak.
De mégis azt mondom, a könyv ad(hat) egy irányt nekünk olvasóknak. Irányt, hogy más így tett, így cselekedett, így élt. Megismertem Hannaht, aki egy tündéri piros cipellős kislány, akit még a műtőbe is ebbe a lábbeliben vittek be, aki kora ellenére megértette (megértette??) a Halál közeledtét. Akinek drukkoltam, bár tudtam, hogy felesleges. Akit megismertem, megszerettem, akinek széppé próbálták tenni utolsó hónapjait, napjait.

Én hiszek az angyalokban, így hiszem, hogy Hannah tényleg éreztette magát néha-néha a családja körében.
Én úgy gondolom, hogy az Édesanya Maria Housden mintát mutathat. Az átélteket, „a pillanatnyilag ez a legjobb döntés” döntéshozatalait, a hozzáállását, a nevelését, a halállal és az élettel való megbékélését. Hogy leírta és nem szégyellte zokogását, sírását.

Számomra egy nagyon furcsa dolog van, de mivel megtörtént dolog van papírra vetve, így nem tudom kétkedhetek-e: én nem hallottam még 3-4 éves gyereket így beszélni, ilyen mondatokat alkotni, így megfogalmazni érzéseket. Lehetséges, hogy csak az én gyermekeim, vagy a velem kapcsolatba lépő ennyi idős gyermekek nem ilyenek…

"A hit nem magáról a hitről, hanem a meggyőződések elengedéséről szól. A hit nem remél, és nem imádkozik azért, hogy a dolgok másképp történjenek a jövőben. A hit szívünket erősíti, s arra biztat, hogy fogadjuk el a dolgokat úgy, hogy vannak, anélkül, hogy bármit is elutasítanánk."

1 megjegyzés:

  1. Nem mertem végül megrendelni a múlt héten, és nem hiszem, hogy mostanában el merném olvasni, de az értékelésed nagyon tetszett. :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...