2010. november 15.

Hősök-hősnők

Amikor megláttam milyen körbe-kérdés indult útjára, már előre elkezdtem félni, én mit mondhatnék, mit mondanék.
Jött Szaniktól, amit köszönök. Gondolkodni kezdtem, természetesen semmi és senki hősnő nem jutott eszembe, az esti pancsolásig. Ott mindig korszakalkotó ötleteim lesznek (amiket sokszor el is felejtek). Lássuk:

1. Anne Schirley a zöldmanzárdos házból, mert mindig képes mosolyogni; nem csügged; okos; becsületes; küzd a céljaiért; elég neki egy pitypang a zöld réten és boldog lesz.



2. Marlo Morgan, a Vidd hírét az Igazaknak írónője. Bár kiderült, hogy az ausztrál földön, az ottani bennszülöttekkel megtett hosszú útját, és tanulását csak kitalálta, de ez nagyon keveset vett le a könyv élményéből, a történetéből, a lényegéből.



3. Abbie Deal, aki a legjobb asszony volt, aki valaha a földön járt. Ő B.S. Aldrich: "...és lámpást adott kezembe az Úr" szereplője, akinek története ott kezdődött, amikor Abbie Mackenzienek hívták, és családjával az új életük reményében tartottak új, iowai otthonuk felé. Örömeit, bánatait vele éltem át, megemeltem a kalapomat előtte, és megsirattam élete végén. Fantasztikus nő képe jelent meg előttem, miközben olvastam ezt a kötetet, h már egy kicsit is tanultam tőle, az már jó!

Kinek tegyem fel ezt a kérdést? Olyan nehéz..., és mivel akinek adtam volna, mert ismerem/kedvelem/szeretem, azok megkapták, ezért ismét megkérdezem a blognélküli Neelát és Gesztit! :D

2 megjegyzés:

  1. Ó Andi, ha tudnád, hogy 20 éve a polcon van a "...és lámpást adott kezembe az Úr c kötet és még nem olvastam el:-((( pedig Hóvirág is olyan szépen írt róla. Súlyos hiba úgylátom .

    VálaszTörlés
  2. Kedves Miestas!! Éppen itt az ideje, hogy leemeld a polcról, elolvasd egy nyugodt délutánon, majd a számodra kedves könyvek polcán kapja meg új helyét! :)
    Egyszerű, de -számomra- sokat mondó alkotás!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...