2010. szeptember 19.

Anne B. Ragde: Berlini nyárfák


Csalódott vagyok! :(
Én -is- másra számítottam a vélemények alapján.
Szó sincs róla, hogy nem jó, de más, mint amire szükségem van.
Elolvastam, mert tényleg olvastatja magát, de végig problémám volt vele. Hihetetlen, összeférhetetlen dolgok halmaza.

Ennyi negatívum után is nehéz róla írni bővebben, így most bemásolom a fülszöveget:
"A három Neshov testvér anyjuk halálos ágyánál találkozik. A legidősebb fiú, Tor, a pusztulóban lévő családi birtokon él, Margido egy kis temetkezési vállalatot vezet, Erlend felkapott kirakatrendező Koppenhágában. A testvérek évek óta nem látták egymást, és most türelmetlenül várják a temetést, hogy utána végleg búcsút vegyenek a farmtól és egymástól. De az apjukkal kényszerűen együtt töltött karácsonyeste váratlan fordulatot hoz, és fény derül egy régi, elhallgatott történetre, amely mindhármuk életét meghatározta."

Ezen kívül szereplők: Torunn-Tor lánya, Krumme-Erlend dán szeretője-élettársa-szerelme
, a fiúk apja, akit semmibe vesznek.

Valósággal kiborított a sok férfi szenvedése. Krummén kívül egy normális ép lelkű férfit nem találtam benne. Őt viszont bírtam. Magam elé képzeltem egy Danny Da Vitot a mátrixköpenyében és jókat mosolyogtam rajta.

A történet alapötlete tetszett, némely szereplő jellemének kidolgozása tetszett, némelyikét kiegészítettem volna, de tény, hogy én másra tettem volna a hangsúlyt: sokkal inkább érdekelt volna az életük, mélyebben szerettem volna megismerni a kisfiúk életét, szerettem volna ott lenni, amikor elhagyják a farmot, amikor meghozzák azt a döntő lépést, hogy "kilépnek" a családi birtok kapuján, hogy a testvéri kapcsolatuk "majdnem" megszakítása mellett döntenek.

Az írónő helyében ott hagytam volna a kérdőjelet, hogy gyorsan előkapjam a következő kötetet. Így most pihentetem, mert annyira nem vonz a folytatás.

4 megjegyzés:

  1. Úgy tűnik ez is olyan könyv ami vagy nagyon tetszik,vagy nagyon nem.Sajnálom,hogy az utóbbiak táborát erősíted...mégis mit vártál volna a könyvtől??

    VálaszTörlés
  2. Egy kis játékra hívnálak, ha elfogadod, nem tudom, kedveled-e az ilyesmit!

    http://konyvekhangja.blogspot.com/2010/09/jatek.html

    VálaszTörlés
  3. Csenga: nem írtam, hogy "nagyon nem" tetszett, csak nem volt nálam klasszis 5-ös. Jó történet, de engem érdekelt volna a múlt, és kiakadtam ettől a sok lelkibeteg férfitől.
    Nálam egy szimpla történet! Azért élveztem :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...