2010. augusztus 17.

Karen Blixen: Ehrengard – Egy csábítás története


Hogy is mondjam? Nem is tudom mit írhatnék erről az irodalmi alkotásról...
Szavak hiányában nehéz a beszéd. Pedig beszélni, na azt tudok. Szüleim alig várták, hogy megszólaljak, mert csak nem akartam beszélni, ha még nem tudtam akkor éppen azért, ha pedig duzzogtam akkor éppen azért. Aztán amikor beszédfejlődésem a csúcspontjára ért, be nem állt a szám, sőt magvas gondolataim olyan szövevényesen követik egymást azóta is, hogy hadarok, hogy nem hagyom szóhoz jutni a partnert, hogy képes vagyok közbevágni.
Uppsz! Beárulom saját magam...........

Ehrengard történetét egy kedves hölgyike mesélte el nekem. Hú, de szeretném én is megélni, hogy nyugdíjasan egy karosszékben ülve csak mesélek az unokáimnak. (Itt átválthatnék "A nyugdíjrendszer Magyarországon" témára, de nem szeretnék.)

Visszatérve e kecses és bájos leányra, ő lesz Ludmilla és Lothar neves nevezetes hercegi pár egyik segítsége, amikor is kissé pironkodva bevallják, hogy már az esküvő előtt kipróbálták, megtekintették egymás testi képességeit. Pironkodva bizony, mert a XVIII. sz-ban járunk valahol egy arisztokrata családnál.
Hűha, sem a korai nász nem megengedett, sem pedig a "koraszülés" fogalmát nem ismerik. Egy szó mint száz, a fiatalokat egy másik palotába küldik lakni, nehogy kiderüljön a Valóság, ott lesz Ehrengardnak és Herr Cazotte művésznek nagy szerepe.
Kettejük fantasztikus természete és helytállása segít a családon.

Rövidke könyvecske, lassan haladtam, félretettem de csak azért mert az izgalom éppen egy oldallal később kezdődött. Az öreg hölgy csak ült és mesélt. Láttam magam előtt az őszes haját, láttam ahogy maga elé réved, láttam, hogy mosolyog magában, és nem ítélkezik. Mesél, mesél, mintha ő is részese lett volna a történetnek.
Nem dobogott a szívem gyorsabban, nem kaptam belőle semmilyen magvas gondolatot, de tulajdonképpen kellemes volt olvasni.

(Sokszor vagyok gondban az értékeléssel, az "osztályozással". Maradok a régen bevált szokásnál, adok egy négyest, mert nem szenvedtem vele, nem volt olyan rész, ami nem tetszett vagy ellenérzést váltott ki. Egyszerűen jó volt.)

4

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...