2010. május 25.

Gyermeknapra...

Veress Miklós: Vaseszű Mihók

Megkérdeztem az apám,
hátha megmondja talán:
miből van a vas,
miből van a víz.

Azt felelte az apám:
Ezt se tudod kiskomám!
Vasból van a vas,
vízből van a víz.

Megkérdeztem az anyám,
hátha megmondja talán:
miből van a só,
miből van a sár.

Azt felelte az anyám:
Ezt se tudod kiskomám!
Sóból van a só,
sárból van a sár.

Most már én is okos vagyok,
mindentudó szemem ragyog:
apából van az apám,
anyából van az anyám.
Én meg gyerekből vagyok.



Gyerek vagyok, de ezt sokszor nem érzem. Döntéseket hozok, intézkedek teszek-veszek. Merek vitatkozni a szüleimmel, bár még mindig nem szeretik, ha ellenkező véleményen vagyok, mint ők.

Gyermeknap lesz. Kapok egy ölelést, puszikat, örülnek, hogy vagyok nekik.
Ha kérhetnék valamit gyereknapra, csak azt kérném, hogy kimehessek egy napsütéses, meleg napon a tó partjára egy könyvvel egyedül: pihennék, hallgatnám a csendet, nézném a horgászokat. Egyedül, ők pedig unokázzanak.



..és nem kérem, mert olyan kevés kihasználható időt töltünk Mi együtt, hogy képtelen vagyok egy egész napot egyedül tölteni a saját gyerkőceim nélkül. Bevallom őszintén: jó lenne. De tudom, hogy el fog jönni ennek is az ideje. Elérkezik az az időszak is, amikor a gyerekeim becsukják a szobájuk ajtaját. Így egyelőre nem az én gyerekségemet "ünnepeljük", hanem a majdnem 9 és majdnem 7 éves családtagokét!

Gyerek vagyok.... remélem még sokáig.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...